19. novembra v veljavo stopi Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o Slovenskem državnem holdingu (ZSDH-1A).
Zakon uvaja rešitve, s katerimi se bo zagotovil nemoten prenos in upravljanje premoženja Družbe za upravljanje terjatev bank na SDH.
Poleg tega se bo uveljavilo bolj transparentno upravljanja podjetij v državni lasti v skladu z najvišjimi mednarodnimi standardi korporacijskega upravljanja.
V okviru javne razprave in svojih pristojnosti je svoje pripombe na predlog ZSDH-1A Ministrstvu za finance (MF) podal tudi Strokovni svet ZNS. MF je nekatere izmed teh predlogov po predstavitvi na sestanku skupaj s predstavniki KPK in SDH tudi upošteval.
Predstavljamo nekaj novosti za katere smo se zavzemali in so prišle v zakon. Prav vse novosti zvišujejo obstoječe standarde korporacijskega upravljanja državnih družb in SDH ter so se oblikovale na podlagi izkušenj iz prakse.
V 21. členu (skupščinske odločitve o imenovanju članov organov nadzora s kapitalsko naložbo države) se:
- doda stavek: Pri določitvi strokovnih profilov se upoštevajo tudi ciljni profili, ki jih pripravijo nadzorni sveti družb s kapitalsko naložbo države v postopku priprave predlogov novih članov nadzornega sveta za skupščine.
- pri pogoju osebne integritete in poslovne etičnosti dodala zahteva, da KPK zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitve integritete po ZintPK;
- niso v morebitnem nasprotju interesov, kot ga opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije;
- doda novi odstavek: SDH mora redno preverjati izpolnjevanje meril in kriterijev članov nadzornih svetov družb s kapitalsko naložbo države iz drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena in v primeru ugotovitve njihovega neizpolnjevanja takoj začeti postopke za odpoklic člana nadzornega sveta.
V 39. členu (sestava NS SDH) se je za člane NS SDH pri pogoju:
- izpolnjevanja 10 let delovnih izkušenj iz vodenja in upravljanja družb vključilo zahtevo, da gre za srednje in velike gospodarske družbe, kar zvišuje potrebne standarde;
- osebne integritete in poslovne etičnosti dodala zahteva, da KPK zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitve integritete po ZintPK, kar sept zvišuje obstoječe standarde.
V 57. členu (prijava neetičnega in nezakonitega ravnanja ali vplivanja) se doda možnost prijave teh vplivov pooblaščencu za skladnost poslovanja in integriteto na SDH tudi za člane organov vodenja in nadzora družb, v katerih ima SDH večinski delež ali prevladujoč vpliv.
»Prepoved kandidature v nadzornih svetih in upravah družb pod okriljem SDH za osebe, ki so že pravnomočno kršile integriteto ali pa jo bodo v prihodnje, je prva takšna sankcija za kršitelje. S tem smo naredili premik bliže temu, da integriteta v našem prostoru postane standard tudi v praksi. Prav tako je z vrnitvijo pristojnosti za presojo nasprotja interesov, ki sicer predstavlja le še korak do korupcije, poplačan naš trud pri obravnavi področja v zadnjem desetletju,« je ob tem izpostavil predsednik Komisije dr. Robert šumi.
Nazaj
Sorodne novice
Vabilo k vložitvi kandidature za člana nadzornega sveta družbe Petrol
Preberi večRezultati ankete o izzivih upravljanja skupin podjetij v Sloveniji
Preberi večPOSNETEK WEBINARJA: Nove evropske smernice glede nadzora tveganja kibe
Članom ZNS je v spletni videoteki na voljo posnetek webinarja,
Preberi več