
71 % družb še ne dosega ciljev iz pobude 40/33/2026
V sodelovanju s partnerjem Deloitte Slovenija obdobno spremljamo kako se cilju spolne raznolikosti iz pobude 40/33/2026 v državnih in borznih družbah približujemo ali oddaljujemo z vsakim kadrovanjem v uprave ali nadzorne svete teh družb. Naša pobuda je, da bi vsaka izmed 56-ih državnih in borznih družb do leta 2026 ohranila ali dosegla dva cilja: 40 % zastopanost manj zastopanega spola (običajno so to ženske) v NS in 33 % v NS in upravi skupaj.
Pred vami je poročilo o napredku v obdobju od 1.1. do 31.04.2021, v katerem predstavljamo 12 družb, ki so v tem obdobju imele spremembe v sestavi teh organov in prikazujemo njihovo doseganje ciljev iz pobude:
- 4 družbe so napredovale – izmed njih 3 zdaj dosegajo oba cilja iz pobude: 40 % žensk v NS in 33 % žensk v upravi in NS skupaj (40/33) – Casino Portorož, NLB, Geoplin
- 8 družb je ohranilo spolno sestavo organov nespremenjeno in le 3 izmed njih dosegajo ciljno zastopanost žensk 40/33 – Cetis, Infra, Sava Re,
- nobena družbe v tem obdobju ni nazadovala.
V poročilu nas je zanimalo tudi stanje v vseh 56-ih družbah iz pobude 40/33/2026 na dan 30. 04. 2021. Izračunali smo, da jih le 29 % (16 družb) že danes dosega ciljno spolno zastopanost 40/33, 71 % (40 družb) teh ciljev še ne dosega, izmed njih jih je kar tretjina (13 družb) brez spolne raznolikosti.
ZGD-1K, ki je stopil v veljavo konec februarja, je pomembno zaostril določbo glede politike raznolikosti organov vodenja in nadzora, saj smo v Sloveniji načela, ki so bila doslej v Slovenskem kodeksu upravljanja javnih delniških družb, prenesli v zakonodajo. Če se stanje na tem področju ne bo izboljšalo, pa je velika verjetnost, da bomo dobili poseben zakon, ki bo družbe obvezal k imenovanju manj zastopanega spola v uprave in nadzorne svete kot se je to že zgodilo v mnogih članicah EU.
Želimo si, da bi nam s pobudo 40/33/2026 uspelo doseči spremembe in da poseben zakon ne bo potreben.
![]() |
![]() |
Nazaj
Sorodne novice

Problematika javnega naročanja storitev dajanja zagotovil o trajnostno
Preberi več
Priporočilo ZNS o javnem naročanju revizijskih storitev in revizorja t
Preberi več
Gradivo: Sprejem letnega poročila
... je na voljo članoom ZNS v spletni knjižnici.
Preberi več
POSNETEK - Smernice za revizijske komisije za spremljanje izvajanja ob
Članom sta na voljo posnetek in gradivo.
Preberi več