Pred vami je poročilo o napredku glede doseganja spolne raznolikosti v organih vodenja in nadzora na dan 31. 12. 2022, ki ga redno pripravljamo skupaj s partnerjem Deloitte Slovenija in spremljamo stanje v 55 družbah, na katere se nanaša pobuda 40/33/2026.
V njem smo predstavili podatke za zadnje obdobje od 1. 9. do 31. 12. 2022, v katerem so bile v 22 družbah spremembe v organih vodenja in nadzora in s tem priložnost za izboljšanje in ohranjanje uravnotežene spolne zastopanosti v organih. Pogledali smo, ali so se približale ciljem iz pobude 40/33/2026:
- 4 družbe so napredovale in ena izmed njih zdaj dosega cilje iz pobude (HIT d.d.);
- 10 družb je kljub možnosti za približevanje ciljem iz pobude ohranilo obstoječe stanje in med njimi le 4 že dosegajo cilje iz pobude (Cetis d.d., Koto d.d., Unior d.d., Uradni list d.o.o.);
- 8 družb je nazadovalo in med njimi 3 družbe zdaj več ne dosegajo ciljev iz pobude (NLB d.d., Geoplin d.d., Casino Bled d.d.).
V skupnem vzorcu 55 družb je na dan 31.12.2022 le 18 družb dosegalo cilje iz pobude, medtem ko jih je 8 še vedno brez spolne raznolikosti: 7 jih nima žensk in 1 nima moških v organih vodenja in nadzora.
Le 18 izmed 55 družb na dan 31. 12. 2022 dosega cilje iz pobude 40/33/2026 in pravkar sprejete evropske direktive za uravnoteženo zastopanost spolov.
Naj spomnimo, da je v času od zadnjega poročanja o spremljanju ciljev iz pobude 40/33/2026, Evropski parlament 22. novembra lani sprejel Direktivo o zagotavljanju uravnotežene zastopanosti spolov v upravnih odborih družb, ki kotirajo na borzi in s tem povezanih ukrepih. Javne delniške družbe v EU morajo tako sprejeti ukrepe, da bi do 30. junija 2026 uresničile minimalni cilj, 40 % zastopanost manj zastopanega spola med neizvršnimi direktorji oziroma direktoricami ali 33 % zastopanost med vsemi člani oziroma članicami upravnega odbora.
Združenje Manager in Združenje nadzornikov Slovenije sta MGRT, ki je pristojno ministrstvo za prenos te direktive v nacionalno zakonodajo, že predstavila Pobudo za zakonsko ureditev uravnoteženosti spolov v poslovodnih in nadzornih organih gospodarskih družb. Obe združenji se zaradi majhnosti trga kapitala oz. majhnega števila družb, ki kotirajo na borzi, zavzemata za razširitev obsega družb pri prenosu direktive v nacionalno zakonodajo, saj imajo države članice možnost, da to storijo.
Čaka nas še nekaj dela pri pripravi nacionalne zakonodaje, še več pa v praksi, da bomo direktivi in njenim ciljem do sredine leta 2026 lahko zadostili.
Povezane vsebine
Nazaj
Sorodne novice
DOPOLNJENO - Priporočilo ZNS glede imenovanja revizorja za dajanje zag
Preberi večCorporate Environmental Due Diligence and Reporting in the EU
Pravna analiza Direktive CS3D ter priporočila za prenos v nacionalno zakonodajo
Preberi več