Priročnik za poročanje o korporativnem upravljanju

Who’s Running the Company?

 

 

Priročnik je nastal v sodelovanju IFC GCGF in ICFJ kot pomoč pri poročanju novinarjem o korporativnem upravljanju in ozaveščanju o vplivu, ki ga le ta ima na družbe, delničarje in širšo javnost. Namenjen je izkušenim novinarjem in urednikom, da bi v svojih reportažah lažje preverjali in prepoznali dogodke, ki imajo lahko resne posledice tako za sam razvoj in obstoj družbe, kot tudi za delničarje ter ostale deležnike.

Začasna ureditev organizacije in izvedbe elektronskih in virtualnih skupščin gospodarskih družb v interventnem zakonu (PKP6)

Objavljeno: 03.11.2020
Začasna ureditev organizacije in izvedbe elektronskih in virtualnih skupščin gospodarskih družb v interventnem zakonu (PKP6)

Začasna ureditev organizacije in izvedbe elektronskih in virtualnih skupščin gospodarskih družb v interventnem zakonu (PKP6)
 
V kratkem se pričakuje sprejem interventnega zakona PKP6, ki naj bi začasno uredil tudi možnost izvedbe elektronske in virtualne skupščine. Namen te ureditve je omogočiti varno in učinkovito izvedbo skupščin na daljavo tudi brez fizične prisotnosti družbenikov ali delničarjev.
Začasne zakonske rešitve za organizacijo in izvedbo elektronskih in virtualnih skupščin smo že spomladi skupaj pripravili različni deležniki s področja prava družb in je bil kot predlog Zakona o začasnih ukrepih na področju prava gospodarskih družb za omejitev posledic epidemije Covid-19 že 6.5.2020 z dopisom SDH d. d. posredovan Vladi RS, MGRT in MF. Žal pa takrat ni bil vključen v predlog interventnega zakona, zato pozdravljamo predlog MGRT, da se predlagane rešitve uvrsti v PKP6. Predlog MGRT za PKP6 glede ukrepov za e-skupščine, ki posega v sedaj veljavne določbe ZGD-1 in Zakona o notariatu, v celoti sledi relevantnim členom iz predloga Zakona o začasnih ukrepih na področju prava gospodarskih družb za omejitev posledic epidemije Covid-19 (6. do 12. člen).
Začasna ureditev tega področja v PKP6 naj bi veljala tako za delniške družbe kot družbe z omejeno odgovornostjo s posebnim pravilom za že sklicane skupščine pred uveljavitvijo tega zakona. Predlog PKP6 v tem delu tudi določa izključitev izpodbijanja sklepa elektronskih ali virtualnih skupščin. Za njihovo izvedbo bo potrebno soglasje organa nadzora, poslovodstva in uprave pa morajo zagotoviti vse pogoje in natančno določiti pravila za njihovo izvedbo. Člane organov nadzora opozarjamo na dolžno skrbnost pri dajanju soglasij upravam in poslovodstvom.
 
Možnost organizacije skupščin gospodarskih družb v fizični obliki v času omejitev javnega zbiranja
 
Združenje nadzornikov Slovenije (ZNS) je 2.11.2020 pridobilo mnenje MNZ glede možnosti organizacije skupščin gospodarskih družb v fizični obliki v času omejitev javnega zbiranja. To pravi, da trenutno veljavni Odlok o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 ne posega v delovne procese družb, kar lahko razumemo tudi sklic skupščin v skladu z zakonodajo s področja gospodarskih družb. Na MNZ še opozarjajo, da je ob izvedbi potrebno zagotoviti vse ukrepe za varno delo, tudi v smislu preprečitve prenosa okužb in upoštevati priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Opozarjamo pa na odločbo Okrožno sodišče v Ljubljani z dne, 3.11.2020, ki je v postopku sodnega imenovanja članov nadzornega sveta Telekoma ocenilo, da v trenutnih razmerah fizična izvedba skupščin ni mogoča. Ker pa odločba na več področjih posega v obstoječo pravno prakso, jo bo Strokovni svet ZNS posebej obravnaval.